Als Revenue Manager ben je verantwoordelijk voor alle revenue activiteiten binnen Dutchen. Jouw adviezen dragen voor een heel belangrijk deel bij aan het optimaliseren van de bezetting en omzet van onze luxe kleinschalige vakantieparken en hotelsuites.

Revenue Manager

Als Revenue Manager ben je verantwoordelijk voor alle revenue activiteiten binnen Dutchen. Jouw adviezen dragen voor een heel belangrijk deel bij aan het optimaliseren van de bezetting en omzet van onze luxe kleinschalige vakantieparken en hotelsuites.

Bedrijfsprofiel

Bij Dutchen is het Fijn, Puur en Anders. We ontwikkelen en verhuren luxe vakantiehuizen en villa’s op bijzondere vakantieparken langs de kust, op de Wadden en bij prachtige natuurgebieden. De villa’s zijn luxueus ingericht en de service tijdens het verblijf is van een hoog niveau. Daarnaast exploiteren we ook een aantal boutique hotels. Het hoofdkantoor, gevestigd in Haarlem, is een inspirerende locatie waar met een groeiend team gewerkt wordt aan de verdere uitbreiding van de organisatie. Dutchen medewerkers typeren zich als doeners, enthousiast, flexibel en gedreven. Werken bij Dutchen betekent kwaliteit en service bieden, de gast centraal stellen en mee willen groeien naar een steeds hoger niveau om onze gasten een buitengewone beleving te bezorgen.

Wat ga je doen?

Als Revenue Manager ben je verantwoordelijk voor alle revenue activiteiten binnen Dutchen. Jouw adviezen dragen voor een heel belangrijk deel bij aan het optimaliseren van de bezetting en omzet van onze luxe kleinschalige vakantieparken en hotelsuites. Op basis van jouw prijs- en reserveringsbeleid weet jij goed in te spelen op behoeftes in de markt. Je stuurt prijsbeleid continu bij en door het gunstig aanbieden van aantrekkelijke arrangementen worden alle parken en hotels goed bezocht en is er sprake van een gezond rendement. Je bent goed op de hoogte van de trends en ontwikkelingen in de markt. Daarnaast heb je een scherp beeld van andere spelers in de markt en dit neem neemt dit mee in je adviezen. Je weet handig gebruik te maken van data uit het verleden en op basis hiervan een goede inschatting te maken van omzetprognoses en budgetten. Je werkt nauw samen met je collega’s van sales, marketing en de general manager.



Wat zijn je taken?

  • Analyseren van boekingen, bezettingsgraad en prijzen;
  • Laden van prijzen, management van de CRS, opzetten van promoties;
  • Opstellen van (richtlijnen ten behoeve van) de prijsstrategie;
  • Ontwikkelen van forecasts aan de hand van PowerBI;
  • Continue volgen van andere spelers in de markt;
  • Op basis van cost of sale analyse een optimale distributie strategie opstellen via alle mogelijke kanalen, rekening houdend met de stijgende commissie kosten;
  • Genereren en beheren van relevante commerciële informatie en management informatie;
  • Voorzitten van de wekelijkse revenu meeting op basis van pick up reports;
  • Bijwonen meeting met marketing en reserveringen;
  • Voorstellen van innovatieve ideeën;
  • Opzetten van case studies en analyses voor nieuwe parken (prognoses);
  • Opstellen offertes lang verhuur, groepsboekingen en closing the deal;
  • Functie eisen:

  • Afgeronde relevante HBO opleiding op het gebied van finance of hospitality, zoals MER of Hogere Hotelschool;
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring (binnen de hotellerie is een pré);
  • 32-40 uur beschikbaar;
  • Bekend met zowel PMS systemen (MEWS), Channel managers (Cubilis), Icall, en OTA’s;
  • Microsoft Office en in het bijzonder Excel kent geen geheimen voor je;
  • Beheerst de Nederlandse en Engelse taal, Duits is een pré;
  • Woonachtig in de omgeving van Haarlem;
  • Je bent gewend zelfstandig te werken, je bent flexibel, praktisch, gedreven en communicatief sterk;
  • Je bent analytisch ingesteld en werkt graag met cijfers;